Pages

Thursday, November 13, 2008

Kisah aku...




Salam.. Tiada yang menarik tentang kisah aku... Aku seorang isteri kepada seorang suami yang amat penyanyang, memahami dan penyabar... Syukur alhamdulillah, suamiku penyabar sebab aku bukannya spesis yang tahan sabar sangat... Aku juga Umi kepada dua orang permata hati kami Nur Irdina dan Muhammad Irfan... Hidup aku simple dan dunia aku amat kecil...

Kalau dulu aku berkhidmat dalam bidang pendidikan, kini aku cuti sementara mememani Mr. hubby yang terpaksa berkhidmat di padang pasir nie... Dan jawatan baruku ialah manager... Full time House manager (FTHM)... huhuhu... Macam sedap jer nama tu kan... Jawatan baru aku nie lebih mencabar dari kejer lama aku tue...

Life aku simple jer... sama macam House manager yg lain.. Kemas umah, memasak, urus kain baju, layan anak2 dan lenlain.. Tapi bab layan anak2 nie memang menduga kesabaran.. Adeh, baruku tahu macammana pening kepala mak uda n ija (pengasuh lama kat taska) melayan perangai hero n heroinku.. Ya allah ya tuhanku, berikanlah aku kekuatan dan kesabaran dalam mendidik anak2ku agar menjadi anak2 yg soleh dan solehah serta berjaya dalam hidup.. Aminn...

Dunia baru ku kecil jer.. Apartment fully furnished yg company sediakan... bolehla setakat nak idup kami anak beranak.. hujung minggu kuar beli brg dapur.. kalo rajin sket, pi la jenjalan dekat2 sini jer.. kesian kat anak terperuk jer kat umah.. yg kakak, oklah sebab pi sekolah.. yg adik, makan tido n berperang ngan umi jer kat umah.. hehehe.. sian gak dia boring kan.. yg lain, duniaku di alam maya, siber n teknologi.. sms, email, facebook n friendster ngan kengkawan lama yg jauh nun di malaysia, uk, australia n jepun...

Hobi aku memasak (walaupun aku tak reti sgt.. main campak2 jer..), membaca majalah n buku cerita ( actually baca katalog pun aku suke..), Tgk cerita or siri jepun, korea n inggeris ( cerita melayu pun layan gak.. tapi kat sini susah sket nak tgk.. tgk kt tv3.com.my or blogspot cite melayu jer..) n layan internet... Actually aku tengah cari hobi baru bagi mengisi masaku sepanjang aku ada kat sini.. paling tidak, bila zaman cuti aku dah abis nanti ada gak ilmu pengetahuan n kemahiran baru aku kan... nanti kalau aku dah dapat hobi baru, aku bagitau wokeh...

Itulah kisah aku serba sedikit.. nak lebih sedikit, akan datang okey.. pen off dulu.. ops sorry, keyboard off.. salam..

No comments:

Post a Comment