Pages

Thursday, December 04, 2008

Cepat sungguh masa berlalu...

Salam...

Sungguh cepat masa berlalu... tak sangka, dah lebih sepuluh tahun aku meninggalkan zaman persekolahan.. yg lebih tepatnya dah 12 tahun.. dan selama itu jugaklah boleh dikatakan banyak kawan2 lama yang dah terlost contact.. Maklumlah zaman dulu bukan ade email, sms, facebook, friendster dan seangkatan dengannya nie.. Nak ada talian telefon kat rumah pun susah.. Nak main tulis2 surat ni, malaslah pulak.. Maka terpisahla aku ngan kengkawan lama yg entah dah kat mana.. tapi seiring kemajuan zaman it yg serba canggih ni, tak sangka boleh jumpa balik kawan lama yg dah berbelas2 tahun berpisah..

Zaman sekolah rendah, sek men rendah, sek men n zaman kat U dulu.. Bila dapat contact balik member2 lama, mulalah kenangan lama terimbau.. wakaka.. macam2 peristiwa n kenangan.. paling banyak n seronok sekali time form 4 n form 5.. Waktu tu aku sekolah kat ipoh.. Adeh, memacam citer.. bile terkenangkan boleh sengih sengsorang dibuatnya...

Kengkawan zaman men rendah yg aku still contact sekali sekala Noor, Atin, Faizul a.k.a machang, Jai, Azuan n Cumie... Tapi dari Machang dapat jugakla dengar2 berita tempias dari classmate lama aku Zulkainain, Taib n Sofia.. Dari cumie, dapat gak dengar2 tempias citer2 kawan2 kelas lain.. Actually cumie ni classmate aku dari darjah 1.. tapi masuk darjah 6 n sek men, kami kelas lain.. yang baru aku jumpa kat facebook, Bad n Jeff yg juga classmate aku.. erm byk gak story mory pas berpisah lama nie..

Lepas PMR, aku, Azuan, Taib n Jai pindah sek kat ipoh.. Machang pi sek sains, Noor, Cumie n Jeff ke MRSM.. Yang tinggal kat sek lama atin n friends.. tapi pas PMR dah rombak2 kelas sebab ikut aliran sains, sastera n sebagainya... Tapi, aku, azuan, taib n jai meneruskan langkah ke ipoh.. hehehe.. alam yg paling bestla aku rasa.. jiwa muda.. perangai muda.. wehh, nakal sungguh.. masa form 4 kami segan2 lagi sebab senior ni sibuk jer jaga tepi kain org.. dah naik form 5, kamilah raja.. hahaha.. dan kat sini jugakla selain budak ber3 tu, aku kenal ngan classmate aku yg memang best n rock oo... Kelas kami ni 7 org jer pompuan.. yg lagi 34 owg tu lelaki.. selalu la gak kena buli ngan depa.. tapi lelama kami pun pandai gak buli depa nie... Member2 baik aku kat ipoh, surelah classmate aku n dorm mate aku.. tapi ada gak ngan junior2 yg aku rasa rasi... Dorm mate yg aku still contact, shuhaiza.. tapi yg jumpa balik kt fster, Zana, Aya, Isma, Nik, Yatt (junior) , Tut (junior)... shada yg jugak junior sama course dulu pun jumpa k fster n fbook..

Classmate perempuan aku, Nita, Atie, Ana, Gee, Ijat, Fairoz.. Kami memang la rapat sebab 7 ketul ni jer pompuan.. kena bersatu.. wakaka.. tapi yg paling sama senget ngan kepala otak aku nie, Sham, Ajis, PG, Jo, Azhar, Azan, Yazel n Bajet.. Tak lupa juga Ikhwan yg selalu bagi aku tiru homework LK n Azman... Ketua kelas aku, Azan.. Azhar plak penolong dia.. kiranya sume ni kroni aku ngan nita, my very2 best fren.. yg paling best sekali, Jodoh Nita n Sham memang panjang... diaorg skang dah ada sorang anak.. Hangpa hilang pi mana? kalo yer pun nak pi dok bangkok, sblum pi tu bagila no kontek ke.. tup2 ilang.. no tipon pun dah takbleh pakai.. Cari kt facebook n fster takder pun.. tak IT betul la korang nie... class mate aku lenlain.. dua org syed.. syed asraf n syed nasrul, adnan, reza dll...

Nak cite zaman kenakalan aku ngan kroni, memang tak habis 10 hari 10 malam.. lain kali aku cerita key.. Terima kasih jugak kat abg sam sebab dialah geng2 kat KAB UKM dapat kontek balik.. kalo tak, aku tak jumpa k dahliah, abg usop, k nazha, abg tokki n lenlain tu.. tu sume geng sama2 berkompang dulu .. kecuali abg usop.. dia exco yg femes kat kamsis dulu.. hehehe... Rindu plak rasanya nak ketuk kompang.. ooo lupa lak junior aku Fazlie yg juga bekas YDP kamsis tu dulu.. ngan budak ni, main sms jer...

Yg baru ku jumpa kt fster memang la ramai.. nak senaraikan memangla panjang.. Kalo ada nama yg tertinggal tu mahap la.. bukannya lupa.. tapi byk sangat.. nanti aku top up key... Pen off dulu, nak dinner.. perutku dah berdangdut inul gerudi.. Papai.. Salam...

No comments:

Post a Comment