Pages

Saturday, February 21, 2009

Ronda2 di Al-Manshar Mall, Fahaheel...

Salam...

Dah lama anak2 ku ni dok terperap dalam umah jer...sejak Mr Hubby sibuk ngan inspection... Last week keluar just sempat makan-makan ngan beli barang dapur... bebudak ni tak sempat nak main pon... So, ari Khamis pas Mr. Hubby balik kejer, aku ajak ler laling aku tu pi jenjalan kat Al-Manshar... situ ader Fun Ahoy n food court... bleh la bebudak tu pi main2 ngan makan2... tapi kena bayar kad dia ler... kalo kat msia tempat2 mcm ni, kebanyakan pakai token... kat sini pakai topup kad ...

Sambil menyelam minum air la kan... masuk jer pintu masuk Al- Manshar nie, aku ternampak sign board yang membuatkan aku tak lena sejak dua menjak nie.. aper lagi... Villa Moda... Kat Al-Manshar nie ada gak cawangan dia... tapi aku tak pernah tau kewujudannya.. sebab sebelum ni walau aku dah berkali-kali datang sini, aku tak nampak n perasan kelibat outlet dia... last sekali dtg sini, masa dah nak balik baru aku nampak signboard dia... tak sempat la nak pergi waktu tu...

Patutla sebelum ni aku tak perasan outlet nie... dia terceruk kat belakang sekali nun.. So, arini bolehla aku pre-window shopping sebelum aku pi Villa Moda yang kat Al-Fanar tu... survey2 apa yang ada n what to be expect when i go to another branch... outlet kat sini 2 tingkat... yg bawah nie ader kain baju, eyewear, kasut n eksesori... n brand yg ader, mak datukkkk... memacam... tak terlarat aku nak tulis... Gucci, Prada, D&G, Anya Hindmarch, Salvatore Ferragamo, Issey Miyaki, Fendi, Juicy Couture, Maxx, Cole Haan ngan memacam lagiler... yg aku tak pernah dengar pun ader... sebab aku bukan tau sangat pasal fesyen nie kan... level bawah yang jualan gudangnyer ... diskaun sampai 90% ... level atas yg diskaun 50%...

Tapi, serius... kalau bab kain baju, sape yg badan selim melim n saiz sedang2 tu memang ler tak terkate seronoknyer... jadi aku yg bersaiz entah berapa kali L ni tengok2 sekali lalu jerla... kalo rase, baju2 dia jenis yg pelik2 n seksi2 tu, bleh la beli seluar or t-shirt ker kan... D&G, Prada, CK, Gucci dll ada yang tak sampai RM seratus hengget.. yang mahal sket pun still masih berbaloi kalau nak dibandingkan ngan rege asal dia... maner nak cari maaa? kalo kat bundle ader la kan... tapi tuk dapat yg sesuai, kena la spend quite a lot of time to belek2 ape yg ader...

Handbag tak berapa banyak pilihan.. tapi aku sempat la belek2 apa yg istimewanya sebijik enbeg Prada yg rege lebih kurang RM 7K+... diskaun 60% ... takder paper pun yg menarik... kulit dia jer lembut... tapi warna n design buruk... lawa lagi enbeg puluh2 hengget yang takder cap yg jual kat booth2 dlm giant ker, carrefour ker... hehhe... memang ler koleksi tu yg dulu2 punyer... sebab tu diskaun banyak... tapi still tak berbaloi la bagi aku... baik pi sambar Coach, Gucci or LV... lebih kurang rege tu gak dah boleh dapat sejibik... Tapi handbag Anya Hindmarch n Juicy Couture banyak pilihan sketla... tapi less 50% jer.. ader gak yg aku berkenan, tapi nanti dulu.. nak pi nengok yg kat Al-Fanar tu dulu...

Pastu, aku pi la tempat kasut dia... dah tak berapa banyak pilihan... banyaknyer heel yg 3 inci... kalo aku pakai mau bengkok heel dia... warna pun ang2 terang benderang.. tapi ader gak la sket sandal, balerina n wedges... saiz pun dah tak banyak sangat... ader dua sandal yg aku berkenan... Prada n Anya Hindmarch... dua2 takder saiz... last2 aku sapu gak Cole Haan dua bijik... hehee... Less 80%... aku memang pakai kasut2 flat n simple jer la...


Ni gambar kasut dia... satu cam kasut kaca cinderella sebab transparent... satu cam kasut owg tua2... hehhe... (perasan tak kasut ni dah berlekuk kat tapak merah tu.. tu baru try, belum pakai... nampak sangat keberatan aku nie...adoyaiii)
Pastu, barulah kami pi Fun Ahoy... bawak bebudak ni main2 n makan2... Pastu plak baru singgah TSC yg kat seberang jalan besar nun tuk beli brg dapur paper yg patut...

Asyik2 naik benda pusing2 nie jer...


Irfan ni dah ler memang gayat, tetiba seluar dia licin plak n nak tergelincir...


Pusing 360 darjah nie... ada berani? bagi haku 1K pun aku tak ingin nak naikk...

Mini solero shoot... tak dapek den nak nolong...


Dating masa bebudak ni masuk main kat indoor playground... tgkla tudung aku yg senget itew... Dah ler muka bulat n kembang semangkuk, berjerawat la plakkk.. menyampah tull... menci3... hehehe... tgk camni baru berkobar2 sket nak diet... berkobar jerla kan.. dietnya entah bile...

So, itu jerla jenjalan ari Khamis aku... Sok aku dah pi Al-Fanar aku wat report... Sekian, Wassalam...

7 comments:

  1. ipan naik ikan tu tgh nangis ke...?
    sian umi bg pakai sua licin...
    asalkan tak tanggal slua nak main udah le..
    krg tgl spender je naik ikan...

    ReplyDelete
  2. syoknye ade offer...nak pi tempat camtu kena spend byk lapis dlm poket...

    ReplyDelete
  3. to sha:

    sha, nak pilih payah ler ngan anak2 nie... nak belek lelama pun payah... pastu kalo outlet wholesale nie selalu saiz pun dah kurengg... nasib pun selalu tak baik... yg kite berkenan tu... kalo kasut tu, yg kecik, kecik sgtt... yg besar, besar sangat... yg tengah2 payah dah nak jumper...last2 cuci mate jer la...baju takyah nengok.. takder saiz... wakakka...

    to kakti:
    Kakti, dia tu duduk senget2...tu yg tergelincir bontot dia tu... tu tengah menjerit... ummi, irfan takutt...

    ReplyDelete
  4. mmg kat sana dubai kalu sale gilerpastu kan giler2 kuar duit dr poket..hahaa.. balik umah senyum lebar n hus pulak senyum nipis hahaaaa..

    ReplyDelete
  5. k yatt, betul... betul... betul... hehehe.. dulu kak Yatt dok Dubai ekkk... Lum sampai agi.. Tapi dah ader dlm plan nak gi...hehhe..

    ReplyDelete
  6. bestnya window shopping dia!!!aku plak yg geram baca report ko ni...hehehe..

    ReplyDelete
  7. Suzie... ko bace ler report pas jenjalan yg baru... frust ler, tak jumpa apa di cari... ahakss... tapi kalo saiz2 ko nie, rasnye senang nak sopping tau... Enbeg Gucci tu tak berapa cun...Rege asal, RM 6K+ , pas diskaun Rm 2-3K.. tak baloi... baik pi beli yg baru kat butik... LV takde ler...

    ReplyDelete