Pages

Tuesday, May 12, 2009

Makan2 Ari Ibu...

Salam...
Selamat ari selasa... ni kisah makan2 ari ibu aritu... Ari berkenaan aku mintak holiday masak2... hehehe... Mr Hubby ok jer... no problemo... kalo bukan special day pown, kalo aku malas nak masak pon, dia tak kisah jer kalo main order ajer.... Kami tak ler keluar makan2 kat luar sebab hari ahad, kat sini ari kerja... lagipon esoknya Irdina nak sekolah... payah sketla kalo nak keluar makan2 ari kerja nie... kalo keluar biasanya hujung minggu jer... Khamis mlm, Jumaat siang/malam or Sabtu siang... tengok keadaan ler kan...

Kami order kat Spice Island Mangaf... Order pon belasah jer... Sebab nama pelik2... taktau apa kebenda... kadang2 tu masa tipon nak order tu tanya gak ler aper bahan2 yg dia letak... sebab kang lain yang kiter imagine, lain plak cara dia masak kan... kang tak berkenan di hati, membazir la plak...

American Chopsuey... yang nie, owg kedai tu yg rekomen... dia kater homemade noodles ngan tomato gravy... ini ler ghupenyer...


Rupenye mee tu dia goreng ngan minyak dulu... so rangup ler mee tu... pastu dia siram ngan tomato gravy... gravy tu rase okey jer... tapi tak pedas n agak manis... so, cepat sket la muak... kalo dia tak manis, sure makin sodapp... maklumlah kami berdua ni memang tak suka kalo lauk pauk yang ghase manis nie... kalo desert manis, masuk akal la jugak... kalo masakan or lauk pauk terlebih manis, adoyaiii... memang tak boleh belahh... ekekke... makan mmg tak abis... last2 ni Mr Tong Sam yang perabihkan....

Pastu order gak Chicken Sizzler... yang ni memang pernah order la dulu... ala2 chicken chop ler... ader 3 keping ayam... gravy dia bolehla tahan... masuk ler kat tekak aku nie... tapi ader rase masam sket... cuke kott... tak abis makan pon malam tu, keesokan arinya baru clear...


Pastu lagi satu Spice Island Sizzler... yang ni luper lak nak tanya aper daging yg dia pakai tue... lebih kurang jer ngan chicken sizzler tue... tapi, dlm 3 keping daging tu... sekeping daging ayam.. sekeping daging lembu... sekeping lagi aku tak sure samada daging lembu gak or kambing.. takpun unta... ekekke... aku tak dapat bezakan... sebab kat sini, daging kambing dia pon tak bau... daging dia memang sedap jer... org yg ader high blood pressure makan pon tak pening... tu kate mereka2 yang makan kambing...


Aku yang tak makan daging kambing nie, mmg tak kenal la kan... yg aku tau, kt msia kalo makan kambing ni boleh kenal... sebab dia ader bau kan... kalo takder bau or rase pelik, mmg aku tak cam... pastu plak gravy dia yg melimpah ruah tu, lagilah buat aku susah nak kenal rase... tapi aku makan sampai licin ekekeke... belasah jerla labu... asalkan aku tak tahu sudah... kalo tau, aku memang tak makan... tapi kebanyakan pemakan daging kambing kata, kambing kat sini mmg sedap n tak bau cam kat msia tue... depa pakai minyak atar kott... ekekke....

Ni plak kek yang K Ida kirim melalui En Zubir n Mr Hubby kat opis... tak silap aku, kek gula hangus... dan name yang seangkatan dengannya... kadang2 bendanya sama, tp nama lain2 kan... sedap youuu... rase dia secukup rasa... manis pun manis2 buah jer... i likeeee... thanks K ida... terima kasih daun keladi... hehehe... aku sempat makan sepotong jer... yang lain abih anak2 aku makan... sekelip mate jer abih... ekekek... Mr hubby pun laju jer makan... kami makan ni masa minum petang sebelum order makan2 tue...

Sekian tuk agenda makan2... Wassalam....

No comments:

Post a Comment