Pages

Saturday, July 25, 2009

Turkey Al Bustan n Baby Irsyad...

Salam...
Selamat ari Sabtu... weekend ni manyak aktiviti, so kena la cepat update, kalo lambat n dah bertimbun nanti dah malas... huhuhuu... so ari Jumaat aka semalam, kami tak pi memana jalan jauh2 pun... tapi still kuar umah gak ler... sebab kami nak pi tengok baby Irsyad anak Kak Ida... Kak Ida baru bersalin dalam 2 minggu camtu... tapi last weekend Mr I kejer, so tak sempat nak jengah... ni, ada ruang waktu, kami pi la terjah umah Kak Ida n Zubir kat blok 1 tue...

Jgn silap sangka lak ekk... blok 1,2,3 kat sini bukan cam blok apartment or flat or kondo or whatever tue... blok kat sini cam area la... tapi bukan la daerah... daerah tu cam jauh sangat n beso lak kan... ni cam kampung or taman la... Aku dok blok 3, Kak Ida dok Blok 1... sama blok ngan Wawa n other kroni Malakoff yang lain... agak jauh la kalo nak jalan kaki... naik keter kejap jer sampai... blok-blok yang biasa panggil kat Msia tu, kat sini dia panggil building... building ada nombor or ada gak yang ada nombor ngan nama khas ... cam aku dok building 122 or Swiss Gym Building... ader gak building yang nama Tower n macam2 lagi la... Tower tu, umah grand sket la kot... huhuu...

Tapi, kat sebelah building Kak Ida tu ader restoran Turkey Al Bustan... 2 kali dah agenda makan2 kroni Malakoff wat kat sini... aku suke gak menu kat sini... 1 st time makan cam tak berapa best aku rasa, sebab maybe combination makanan tu tak ngam kot... 2nd time makan, mmg puas ati la makan... dah lama aku dok pendam hasrat nak makan kat situ lagi... tapi nak pi makan sesaja kat situ, tak kuasa la aku kan... hehhe... tapi dikesempatan pi jengok baby Irsyad ni, kami pun plan baik nyer.... nak lunch sini jer... Pas solat Jumaat, kami dah gerak pi blok 1... sampai2 pi makan dulu sebab lapor... pastu baru pi tengok baby... hehhe... layan jerla menu kitaorang nie...

Manggo Juice yang mmg kow2 giler... tak boh gula pon... huhuhu... n steamed rice...


Chicken Grilled... Shedappp...


Roti pekenama ekk? lupa plak nama turkey dia... roti inti daging la kot, nama melayu dia... ekeke... sedap jugak... tapi kurang masin sket... pada aku lerr... :) ... next time bleh try yg inti ayam nyer plak... ader gakk...
Lentilsoup... sup dal... yang ni mmg sedap dari Spice Island n Mughal Mahal nyer...
Ni, roti apa ek?... aku tak pas2 lagi nama makanan kat sini... ekekke... memana kedai makan, dia bagi free ajer roti ni kalo beli makanan kat kedai dia... sebab roti ni kalo beli dlm peket tu pun, murah ajer... seposen jer sekeping... tapi kering n liat sket kalo dah sejukk... Puas ati aku dapat makan... sebab dah lama nak makan... maknanya dah dua hari aku over makan n derhaka ngan diet aku... ekekke... pastu pergi tengok baby... born in Kuwait... surat beranak pun tulih Arab... huhuhu... Irsyad Nufail... sedap nama... mula2 ,aku nak letak gak gambo ibu baby... tapi ibu baby cam segan... sebab dia kata dia tgh 'gemuk'... ekekke... mmgla peknen berisi sket kan... baru jer bersalin... badan mmg la tak susut banyak lagi...tapi se'gemuk'2 kak ida, aku yang tak peknen ni, satu setengah kali ganda saiz badan dia... ekkeke... skang, sapa yg lagi beso? tentulah aku... ekekke...

Isya n baby Irsyad... Mr Zubir lepak jer pangku baby dia... kalo Mr I, mau seram nak pegang baby kecik2 nie...

Irfan Senior n Irfan Junior... kalo panggil Irfan, dua2 toleh... last2 panggil Irfan Junior ,adik... baru tak konfius... Irfan Senior dah 7 thn.. Irfan Junior baru 4 thn laa...

Tapi masa jumpa Kak Ida semalam, Kak Ida cakap aku dah kuruihh... hahahha... sonok gak aku dengor... mmg dari last time aku jumpa dia, aku dah lose some weight .. tapi bukan banyak sangat pun... tapi, sebab dah lama dia tak tengok aku, no wonder la dia rasa aku ada mengecut sket... padahal bukan banyak mana sgt luak pun... kisah diet aku segan nak citer banyak2... walaupun aku dah turun few kg beberapa bulan ni, tapi still long way to go... kalo bagitau angka, sure ada yang tercekik tulang or tersedak air... huhuhu...

Sekian, potpet tuk rini... nanti sambung lagi... papai... Wassalam...

4 comments:

  1. Comey2 betul anak dara n anak truna Aymy nie... psst... nasik tuh nmpak sungguh menyelerakan la Aymy... kena plak ayam grilled tue. Sup dal pernah makan kat umah kawan Somalia.. sedap la.. kite suke...Aymy pernah buat tak? ada resipi tak? hehe

    ReplyDelete
  2. Ijan, nasi tu sedap gak... sup dal ni lom pernah cube wat... nanti kite godek2, kot2 jumpa resipi... :)

    ReplyDelete
  3. mango juice kaw mcm tu boleh dpt kat restoren insaf, jln tar... tapi harga dia berdentum, kalau sllu pegi, kena jual kereta :)

    ReplyDelete
  4. haa... tau2 restoran insaf tue... :) ... kat sini, sume makanan rege berdentum dentam... ekekke... kalo tak kaw jugak, memang nak kena sekeh la kann...

    ReplyDelete