Pages

Monday, August 10, 2009

Bukan Satay Kajang tapi Satay Q8... Ngee...

Salam...
Selamat malam senin... sambung bersiaran... sket jer lagi nie nak sambung... pasni nak landing, guling2, n lipat kain... huhuuhu... pas makan laksa, tanya lak Mr I nak makan ape plak?... dia lom rasa nak makan nasi lagi... pas puas dia pikir, nak makan ape... last2 dia cakap satay bolehh? huhuuu... boleh tu memang ler boleh kan... sib baik cakap awal lagi masa tu... sempat la aku potong2 ayam n perap tgh malam tadi... hehehhe...

Aku just wat satay ayam... sebab kitaorag mmg tak berapa suke satay daging... rebus nasik impit mini segera sket... ulam2 sket... wat kuah kacang... tang kuah kacang ni yg malas sket... bukan malas ape... malas nak goreng kacang tue... ekekke... boleh ker camtu? bahan2 satay cam biasa ajerla... tapi satay ni aku tambah madu sket... bagi terbit rasa manis2 sket...

Jemputla makan... satay tak seberapa nie... lidi jgn buang merata ekk... kang tercucuk plak... huhuu... sekian, wassalam...

7 comments:

  1. salam aymy..alhamdulliah dah beransur sehat adik kamu tu...sedih kan bila kita duduk yang jauh ni dpt berita cam ni..tentu tak senang duduk...

    aduss pandainya kamu buat sate...akak tak pernah pun buat..beli aje ..

    ReplyDelete
  2. mana dapat stok lidi tu kat sana? hehe

    ReplyDelete
  3. lidi jngn di buang, nak recycle... Kat Kuwait ni payah nak cari.

    ReplyDelete
  4. salam aymy....amboi!!! sedapnya satay iteeww...kenal ayu tak? ni ayu myr...yg buat decoupage tu la.hehehe...

    ReplyDelete
  5. Kak Ina Kl: alhamdulillah kak... tu la, dok jauh tu yg paling susah hati... cube2 jer wat satay... baru wat 2 kali jer pon...

    KOG: aritu bawak... tp skang dah jumpe kat sini... ekeke...

    Nani: ader kat sini jual...

    Ayu: hehee... ingatt... tq sudi singgah...

    ReplyDelete
  6. Buat satey sendirik ek..caya la.. kite pakai satey kotak jer..hehehe. psst, letak ler resipi. kot2 nanti nak cube :)

    ReplyDelete
  7. hehhee... akak main campak2 jer ijan... nanti akak carik resipi yg ala2 camtu key... :)

    ReplyDelete