Pages

Sunday, August 30, 2009

Sambutan Ulangtahun Kemerdekaan ke-52 di Embassy of Malaysia @ Kuwait...

Salam...
Selamat menyambut ulangtahun kemerdekaan ke-52... alhamdulillah, bersyukur di atas kemakmuran yang dikurniakan... so, ni la gambar2 sekitar majlis sambutan di Embassy of Malaysia kat Kuwait nie... sambutan yang sederhana tapi tetap meriah... majlis ni diadakan awal sket... sebab kalo buat Ahad malam Isnin, kat sini dah weekday... payah sketla kan... owg dah start kejer... so, dia buat Jumaat malam Sabtu... 28 hb Ogos... ramai jugak yang hadir... sampai meja pun tak cukup ler...
Sampai2 jer, duduk kejap... tunggu ketibaan tetamu... pas bukak pose n makan kurma n kuih-muih, solat maghrib dulu... pas solat maghrib, aderla ucapan2 sket n bacaan doa... upacara menaikkan bendera n nyanyi lagu Negaraku... pastu, potong kek... pas potong kek baru start makan nasi... masa makan nasi tu, dia tayang ler dokumentari kemerdekaan guna projektor... then ada gak solat Isya' n terawih berjemaah kat situ... actually, sempena Ramadhan ni, mmg ader majlis Iftar n solat terawih setiap hujung minggu kat embassy nie...

Masa baru sampai... owang pun takder lagi pun... cume petugas2 kat embassy tu jer yg ader... hehehhe...
Ni masa dah masuk dalam... tunggu ketibaan tetamu2 yg lain... Ifran dah tanya, mana air? huhuuh... owang lain pose nak oii... ngeee...

Masa orang tak ramai lagi...

Juadah ringan tuk berbuka... Salad buah, kuih keria, apam, kuih bakar n karipap... tapi karipap tak sempat ambik... dah licinn... hehhehe... Irdina suke kuih keria tue... nak amik lagi, dah abis... huhuuh...Selepas solat maghrib... upacara menaikkan bendera... sebelum menyanyikan lagu Negaraku...
Selepas bendera dinaikkan... tangan mak arab seksi mana plak yang sesat nie... huhuuh...


Masa nak potong kek... kanak2 dijemput tuk beratur kat depan... nasib baik ler diaorang tak korek2 kek yang cun melecun tu kann...

Upacara memotong kek oleh Mr Syukri... our club nyer president... macam fan club ler pulakk... Ayooooooo, pakai pedang samurai ke pedang arab ni, Syukri? hehhee...

Kanak2 dok posing depan kek... Irfan dah usik2 dah kek tu... sib baik tak berlubang... nakal sungguh...

Fondant kek oleh Sheraton Kuwait... kalo tak silap ler... tak sempat rase pon... sibuk sgt makan nasi briyani...
Crowd berpusu2 sebelum masuk semula tuk makan berat... gambo ramai2 depan pintu ni takderla plak dlm koleksi... dahnyer, kite pon sibuk nak masuk dlm gambo... sape nak amikkan gambo? huhuuhu...

Nilah, nasi Briyani yang sedap itew... ngan segala mak nenek dlm tue... nasi amik sesenduk jer... lauk keliling pinggan... share ngan Irdina... ader ayam masak aper ntah... pastu ayam garlic tikka... fish masak aper yer... ala2 kari kering gitu... kuah dal... kamben masak ape ntah n roti ala2 roti canai... nasi n lauk2 sume sedap... clear la pinggan aku... kecuali kamben tue... makan secubit jer... mmg tak makan kamben pon, tapi gatai gak nak rase... hehhehe... tapi cam tak puas jer makan... mcm nak makan lagi jer... ekekek... jus plak2, macam2 jus n air gas pon ader... yg kat bawah tu manggo juice...

Pas abis sepinggan nasi tu, esoknya timbang mmg la naik 1kg ++ ... kan aku dah cakap... berat aku ni mmg cam gitu... sekali makan, leh naik berkilo2... makan nasi sesenduk n lauk2 ngan kuih 2-3 biji jer... kalo owg lain yg normal agaknya naik 2-3 ratus gram ajer... takpun, tak naik sket pon... huhuuhu... tu yg menyampahkan tue... kena la cuti makan plak tuk few days... lotihh makcik ni ha...

Ni lah gambar ambik masa nak balik... bendera Malaysia berkibar... jauh di padang fasir... di bawah sinaran rembulan Ramadhan... :) yang sebelah tiang tu, bulan okeyy... bukan lampu neon ke apa ker... huhuhu... mahapler, den takder dslr... kalo ader, sure gambo lagi cun melecun... agak2 leh request tak tuk besday nanti... huhuhuhu...

Sekianlah salam kemerdekaan ke-52 dari kejauhan... walau di mana kami berada, negara Malaysia bumi tercinta tak mungkin kami lupa... hujan emas di negeri orang... hujan batu di negeri sendiri... tapi batu2 kat negeri sendiri pun, bukan sebarang batu... batu berlian ker, delima ker, zamrud ker... bukan batu sungai yer... :) sekian, wassalam...

8 comments:

  1. Selamat menyambut merdeka diperantauan kak Aymy... siap ade sambutan kat sana ye.. best jugak tue.. bab makan ler yg paling best.hahaha... makan dulu timbang kendian.heheh

    ReplyDelete
  2. Salam merdeka ayu.... kita serupa, makan gitu sure naik 1 kg... kena control selalu...

    ReplyDelete
  3. Comelnyer... model baju ungu dua org tu....

    ReplyDelete
  4. Aymy.comeynya anak2 aymy..mcm maknye lah..sedap dapat makan2 ek..semuga Aymy sekeluarga gembira disana.

    ReplyDelete
  5. salam aymy..best jugak sambut merdeka kat luar negara...gelak akak bila kamu tulis makan sikit dah naik berat badan..nak buat camna aymy..akak pun dah malas nak fikir dah..janji sehat udahlah..

    ReplyDelete
  6. besornya kek... tapi memang apa la kelas makan kek di bulan puasa ni kan... selagi perut muat, sumbat beriyani penuh²! hehehe

    ReplyDelete
  7. salam ramadhan..
    masuk tanpa izin...

    ReplyDelete
  8. blogresipi: Ijan, take care... n salam merdeka gakk...

    Noorhodza: tu la kak.... dah letih dah ni nak diet... tapi long way to go... harap2 dapat bertahan...

    Che'Iza: Ngeee...

    Datin El: Mak dia bukan comel kak... Montel... huhuhu... alhamdulillah... so far, not too bad la kat sini... hehehe...

    Kak Ina KL: mmg tragis tau kak ina... mencii...

    KOG: Betul3... makan briyani lagi sedappp... woishh....

    QueenJah: kat sini open house :)... tq sudi dtg n silalah dtg selalu...

    ReplyDelete