Pages

Wednesday, August 05, 2009

Ya Allah ya tuhanku... sembuhkanlah adikku... Amin...

Salam...
Selamat pagi Khamis... gundah gulana hati aku ni bila dapat tahu berita sedih dari mama pagi tadi... masa tu aku tengah dok melapis kek kukus ... dapat msg dari mama suruh online ASAP... terkejut aku bila dapat berita yang satu-satunya adik perempuanku iaitu yang ke-3 dimasukkan ke hospital Kuala Pilah... sebab kandungan platlet darahnya sangat rendah dari tahap normal... inilah Ainn adikku...
Last week, adikku yang bongsu ada bagitau terdapat lebam-lebam di seluruh badan Ainn tu... lebam-lebam yang tak tau dari mana puncanya... pastu, keadaan makin teruk bila kulit dia cepat pecah darah kat dalam tu bila garu... garu sket dah pecah darah dan calar balar... Adib bagitau badan dia dah macam orang kena dera... mula-mula ingat macam lebam2 gigit antu tu kan... huuhhu... tapi makin teruk pulak... sehari dua ni pulak, selera makan dia macam berkurang... last2 semalam baru pergi klinik wat blood test... pagi ni report dah keluar dan Dr call rumah bagitau result dah keluar... suruh datang ASAP...

Masa masuk jer bilik Dr tu Mama n Ainn dah berdebar2... Dr bagitau ada berita kurang baik... platlet darah Ainn sangat rendah dari paras normal... kalau normal dari 150,000 - 400, 000 micro liter... tapi dia punya just 21,000 micro liter... jauh sangat bezanya... terus Dr bagi surat admitted spital... tapi aku tak tahu detail pasal penyakit apa sebenarnya... or maybe kena run lagi few test tuk diagnost dia punya penyakit...
Aku rasa sedih sangat dengar berita nie... memang sebak sangat n bila terkenang jer, mulalah air mata ni bergenang... adik aku tu muda lagi... baru 21 tahun... plan nak bertunang n kahwin next year... siap dia pesan dekat mama... kalau jadi apa-apa kat dia, kensel la semua plan tue... luluh jiwa mama dan aku nie dengar... maybe tuhan nak uji kami sekeluarga... mudah-mudahan kami semua tabah hadapi dugaan... aku sentiasa mendoakan dia cepat sembuh seperti sediakala... tak sanggup nak tgk dia tu sakit... hukhukhuk...

Hari ni kat spital, still belum start any medication... just duduk di wad dan amik darah aja... Abah yang kejer kat Perlis tu pun bergegas balik pagi tadi bila dapat berita ni. Abah pun baru sampai ke Perlis dari Langkawi pagi tadi sebab ada seminar kat sana... terus jer gegas balik Bahau... sapa yang tak risau kan... biar penat macam mana pun... kalaulah, aku dok ada dlm Msia tu, walau aku dok ceruk mana pun aku akan balik jugak... di kejauhan ini, aku hanya mampu mendoakan kesejahteraan, keselamatan dan kesihatan dia kat sana... semoga tiada apa yang serius dan boleh cepat sembuh... Amin...
So, aku not in mood sangat... kalo rajin, aku masuk la entry... kalau tak, i'll be back soon bila jiwa dah sedikit tenang... pada kawan2 yang sudi, doakanlah adikku ni akan cepat sihat dan ceria seperti sediakala... Sekian, wassalam...

13 comments:

  1. adussss sedeynyer mendengo! dh la duk jauh... moga ayu tabah n akak doakan mudah2an adik ayu sihat hendaknyer pas nih! cantik owangnyer...

    ReplyDelete
  2. Aymy,
    sian nya adik you. Semoga Aymy and keluarga tabah hadapi dugaan yang sgt berat dr Allah ni ye. I cuma mampu mendoakan dari jauh aje....

    ReplyDelete
  3. siannya kat adik aymy..harap aymy sabar banyak2 eh..semoga adik tuh cepat sembuh dan dijaga dengan baik..
    Cantik adik aymy nih..cam kakak dia gak

    ReplyDelete
  4. salam Ayu...sedih juga kakintan dengar berita ni...semoga adik Ayu cepat semboh ya...Ayu harap2 bersabar

    ReplyDelete
  5. semoga afik aymy cepat sembuh...aymy jg diri jugak ok...

    ReplyDelete
  6. salam..
    being ur silent reader b4..
    but insyaallah..sy doakan Ain segera sihat n sembuh seperti sediakala.
    Doa juga utk seluruh umat islam di serata pelusuk dunia ini..amin..

    ReplyDelete
  7. Salam, semoga sembuh amin...

    ReplyDelete
  8. kami doakan yang terbaik... jangan risau², insyaallah ok

    ReplyDelete
  9. salam aymy..
    akak fhm perasaan aymy ketika ini..
    semoga Allah melindungi ain sentiasa dan akan sembuh segera dari sakitnya, insyaallah.

    ReplyDelete
  10. Terima kasih untuk semua doa dan sokongan... hanya Allah yang mampu membalasnya...

    ReplyDelete
  11. Salam Aymy.. sedih kite bace entri nie.. kite doakan adik Aymy cepat2 sembuh... banyak2 bersabar ye...

    ReplyDelete
  12. ayu..

    aku doakan ain cepat sembuh.baru last week bermsg dgn dia kat dalam facebook.

    sabar...insyallah kita doakan dia dipanjangkan umur.

    ReplyDelete
  13. Thanks Ijan n Bad... alhamdulillah dia dah ok skett...

    ReplyDelete