Pages

Tuesday, March 16, 2010

..: Perjalanan Ini :..

Salam...
Kembali bersiaran... entry pendek & ringkas aja... dikesempatan ni, aku mohon ampun dan maaf atas salah silap pada semua sahabat, teman & kenalan... baru atau lama... alam nyata atau alam maya... juga tak lupa pada semua ahli keluarga tercinta... aku manusia biasa yg kadangkala lalai, lupa dan alpa... tak sedar entah bila telah melukakan hati & mengguriskan perasaan ... atau mungkin juga ada kata2, perlakuan atau ketukan keyboard yang bisa membuat kalian berduka, berasa hati atau terpalit rasa benci... moga kalian sudi memaafkan segala kekhilafan diri ini...

Insyaallah, kami sekeluarga akan menunaikan Ibadah umrah & ziarah... mudah2an dengan kemaafan ini segala urusan dipermudahkan , ibadah kami sempurna & diterima Allah S.W.T ...



Perjalanan akan bermula dari Kuwait pada esok hari (Rabu ~17 Mac 2010) dgn jalan darat... naik keter... tapi bukan drive sendiri... pergi ngan travel agent ... dia punya keter plus driver... jadinya takdela penat nak drive kan... keter pun nampak selesa sebab 7 seats ... 4 Wheel /SUV/ MPV ntah... aku tk tgk pon keter tu... tapi kaum2 bapa dah pegi tengok sume keter yg akan bawak kami tu... ada tiga family yang akan berkonvoi bersama dlm perjalanan ini... Family Zubir & Kak Ida (nsyahida.blogspot a.k.a Hujan Emas) juga family Sabri & Ema Murni... belasan jam dijangka perjalanan kami ni... Insyaallah sampai ke tanah haram hari Khamis pagi... kami akan berada seminggu di bumi Makkah Al Mukarramah & Madinah Al Munawwarah ...

Sebenarnya hati ni amat takut dan berdebar2 sbb mengenangkan ilmu di dada yg amat kurang sekali... namun, jauh di sudut hati, dengan ilmu yg sedikit ini tetap berharap & tak henti2 berdoa agar segalanya dipermudahkan di sana...

So, sampai sini dulu... Insyaallah panjang umur jumpa lagi... Doakanlah kami selamat pergi & balik... doakan segala urusan kami dipermudahkan & ibadah kami diterima Allah S.W.T dan terima kasih yg tak terhingga juga pada mereka yg sudi mendoakan perjalanan ini ...

' Ya Allah ya tuhanku... padamu kami berserah... terimalah kedatangan kami ke tanah harammu dan menjadi tetamu di rumahmu... terimalah ibadah kami... moga juga ziarah kami ke tanah haram Nabi Muhammad S.A.W juga akan dipermudahkan segalanya... Amin Ya Rabbal A'lamin... '

Wassalam...

3 comments: