Pages

Tuesday, February 15, 2011

Karipap Irdina?

Salam...
Selamat hari Selasa... Kembali bersiaran... Karipap Irdina? ahahaha, cam gempak jer kan...

Cepat jer masa berlalu... tup tap tup tap, sedar-sedar Cuti Tanpa Gaji maksimum 3 tahun daku akan berakhir pertengahan tahun nie... maknanya dah masuk tahun ke-3 daku berada di bumi Kuwait ni... rasanya macam baru lagi, daku dengan kerja-kerja pejabat di IKM Lumut... dalam diam tak diam dah nak masuk 3 tahun daku bergelar surirumah sepenuh masa... ahli keluarga bertambah dan anak-anak pun makin membesar...

Cerita bab anak-anak yang makin membesar, tengok sajalah anak dara daku tu... dia bukan aja pandai melaram, mengasuh baby Iman tapi dia jugak dah pandai buat karipap... ahahahaha... tapi tentulah bukan dia yang sediakan inti dah kulit kan... tapi dia berjaya mengelim dua ketul karipap... kesian sangat daku tengok dia mengendeng jer setiap kali umminya buat karipap... dah lama dia mintak nak tolong buat... tapi daku memang tak suka anak-anak menyibuk masa daku main masak-masak... rasa macam kurang terjamin je kebersihannya... tunggulah masa yang sesuai dan diaorang besar sedikit... kalau diaorang nak jugak main, daku akan bagi yang asing khas untuk buat main... tapi apa yang daku buat, please lah jangan kacau... tengok aja diam-diam... huhuhuuh...

Dek kerana dah banyak kali sangat anak dara daku tu sibuk nak kelim karipap, daku bagi peluang la kali nie... tu pun dah siap semua kelim dan tinggal dua bijik yang belum dikelim, baru daku panggil dia... kasi hilang kempunan... biasanya kalau dia main masak-masak, dia kelim karipap guna playdoh or plastersink jerla... kali ni bagilah dua ketul yang daku dah siap letak inti dah tinggal nak kelim aja...


~ Nama saya Irdina... Umur saya 8 tahun ~



Hasilnya, tadaaaaaaaaaa.............

~Ini karipap saya ~



Amacam, okey tak? ada yang nak buat menantu? hihihihiih... abah dia balik kejer, tak sabar-sabar nak bagitau yang karipap tu dia yang buat... walhal dia tukang kelim aja... tu pun, 2 bijik jer kan... ehehhee... but itu permulaan yang baik... sok2 dia dah pandai betul, bolehlah daku tukang letak inti jer & dia tukang kelim... eheee...


~ Minum petang bila entah... Karipap sardin& karipap kentang daging ~



Sekianlah tuk ari ini... Wassalam...

13 comments:

  1. Wah...cayalah irdina...aunty kelim pun tak cantik camtu....

    ReplyDelete
  2. kira dah bagus sangat dah tu Ayu.. Cantik pulak dia kelim..

    ReplyDelete
  3. kamonnn dina....
    achik pun x reti wat... hahahahaha

    ReplyDelete
  4. salam maulidur..sorry terdelete komen tadi infact nak edit...akk dah follow dan linkkan...
    cutenya karipap tu...cute mcm orgnya ...comel sgt....

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Amy,
    Comelnya Irdina ni...suka tngk wajahnya yg sungguh ayuuuuu....karipap tu pun ayu gak...tahniah Irdina kerana berjaya membuat karipap yg cantik..

    ReplyDelete
  6. ai dina...
    mak uder wat pUn cnfirm x cntik cmtu..caya la kakak...jgn jd mcm acik tu tau..thu mkn jer..hehee

    ReplyDelete
  7. Dinaaaaaa, antie Wa sangat jeles okehh.. Auntie wa dah besor gajah ni pun tak reti kelim karipap, pakai acuan segera jek. Tu pun tak pernah lg buat karipap kat sini dh dekah setahun ni hahaha.. Syabas bette.. Pakkan takde anak lelaki, kalau dh anta proposal kat ummi dier booking sesiap..

    ReplyDelete
  8. amboi eya. jom test power.
    igt lagi arwah nenek ajar kelim karipap pkai plastesin... hehe

    ReplyDelete
  9. salam..
    pandainya dia....kita pun tak leh buat mcm tu.
    Salam MAulidur Rasul

    ReplyDelete
  10. Salam Aymy...waaah ok la tuh...budak 8 thn pnya klim nak sama dgn mak budak ni ha....anak akak lg la...terus x suka klim2 ni..dia kata pakai acuan lg senang...wahahahhaha, x leh wat menantu la...hehe

    ReplyDelete
  11. ainn:jom2...suh mama wat dowh nye..kite lwn...
    hahaa...tu la kan..rindu nenek kite merangkap moyang dina..

    ReplyDelete
  12. cantik lg sweet btul kakak nie...karipap ye klim pun da santek sgt da...bley blaja masak2 dr umie plk pasnie...

    ReplyDelete