Pages

Sunday, June 27, 2010

Satay Ayam & Nasi Minyak Hujan Panas

Salam...
Dalam kemalasan tu, selera makcik ni terlampau la plak... teringat kenduri kendara kat kampung la... teringat segala lauk pauk kenduri... stress betul... dahtu, teringat plak Satay Hj. Samuri la... ish, macam2 betul...

Maka, dalam keterpaksaan tu, jadiklah nasi minyak hujan panas versi selamba rock... benonya teringin sangat nak makan daging masak hitam yang best giler... tapi sedihnya, dah try few resipi ... tapi, rasa dia tak sama ngan rasa yang aku penah makan dan terbayang2... teringat masa makan kat kenduri Pak Tam... yummy... katering En. Sahrani IKM Lumut tu pun sedap you... huhuuhuu... mana makcik nak cekau... ngeee...

Last2, eksesorikan ngan ayam masak merah... ni takleh miss la... sebab Mr I tu suke... pastu, wat kurma telur sket... takut budak2 ni taknak makan ayam masak merah tu... tapi, rupanya depa makan beria la plak ayam masak merah tu... kurma telur tu yg tak laku... buat la jugak sket jelatah...


Satay pun buat entah zaman bile ntah... tapi kali ni buat cam tak berapa best jer aku rasa... serba tak kena kat tekak aku nie... cam tak cukup rempah pon ader... kurang manis pon ader... aku, kalo satay suka yang ada terbit rasa manis sket... tapi, jadiklah kan... dari takder langsung... sian lah, kat aku nie kan... hihihii...


Tulah agenda makan2 terakru... makan, makan dan makan... apo laie... sekian, wassalam...

No comments:

Post a Comment