Pages

Tuesday, August 04, 2009

Pizza Simple Shedapp....

Salam...
Selamat ari Selasa... mahapla kan, sejak dua menjak nie agak busy... so, lambat sketla nak hapdetnya... bukan busy wat per... busy mengemas opis yang macam tongkang pecah n terbalik tue... dahlah sempit sekangkang kera... tensen tul aku... masuk kami laki bini dah penuh dapor tue... dah ler aku ni saiz ntah berapa XL, laling aku tu saiz L... memang penuh dapur...stok makanan kering ajer dah setimbun... yang hangkut berapa kali dari Msia tue... yang unpacked lagi blum kire... adoyai... takder tempat nak simpan... hukhukhuk... tapi last week dah beli drawer pastik bodo2, 5 tingkat tu, bolehla isi sket stok2 tue... lapang sket otak aku nie... so, dapor tu dah setel...

Ni, bilik anak2 plak yang dah macam stor... dok simpan stok makanan, periuk belanga n pinggan mangkuk yang borong kat sini, mainan setengah lori, buku2 n of coursela kain baju kan... next station nak setelkan bilik diaorang plak... tapi bilik kitaorang dah cun... ekekeke... sebab last week dapat la borong set comforter gebus yang baru dan kaler feveret pink purple tu... owang tukar cadar baru nak raya kan... kitaorang, ikut dan ajer... ngeee... adoi, ingat nak puasa seronok... tapi ingat nak raya, sedihh... sebab tahun ni raya tak dapat balik la kot... takper, pengalaman kann... sure tak sanggup dengo lagu raya tahun nie... sob sob sob...

Waahh, terlebih melalut sudahh... ekeke... okies, ni nak citer pasal pizza shedapp nie... aritu kan aku makan pizza ni kat umah Kak Adida masa besday party Adila... ala, pizza yang sume owang kata sedap tu... masa tu sempat la menuntut ngan Kak Dida cemana nak buat topping dia kan... sebenornya simple bangat... tapi selama ni aku tak pernah buat topping camni... alhamdulillah, dengan guna topping yang sama, jadik jugak cam pizza Kak Dida tu... serius, seronok sangat... Mr I pon cakap shedap n sama... ekekke... aku wat dua bijik... bagi Ita sket... alhamdulillah, Ita pun cakap sedapp... huhuhuu... tenkiu for compliment yer... n terima kasih bebanyak pada Kak Dida yang sudi share resipi nie... tapi, sosej aku tak sama la rasa cam sosej Kak Dida ... nak tanya cap apa, lom ada kesempatan... dasat tak aku? sosej sama rasa ke idak pon boleh cam? dah nama suka makan... mmg la cenggitu kann... no wonder la badan kembang setaman, ye dak? ekekke...



So, sapa yang nak try boleh try... sapa yang dah biasa buat cenggini, janganla gelakkan daku ekkk... memang ketinggalan keretapi la aku ni kann... ni just tuk topping dia... base dia, wat cam biasa jerla... kalo malas nak wat, boleh beli yang dah siap punya crust okies... yang aku nyer, memang yang beli siap... sebab ritu nampak ada jual... saje nak try... best ke tak... padahal, tu alasan owang malas cam aku nie... ekekeke..

Topping:
  • Tuna flakes in water - buang air dan hancurkan
  • Sosej ( aku guna beef sosej) - potong nipis serong
  • Crab Fillet - potong serong
  • Mayonis
  • Sos Tomato
  • Thousand Island
  • Oregano
  • Cheese secukupnya
Cara2... sapu jer base dengan mayo n sos tomato sket... nak bagi melekat topping dia... tabur tuna flakes, sosej n crab fillet rata2... pastu just tuang mayonis, thousand island dan sedikit sos tomato... tuang la rata2... tak pun, buat la awan larat atas tue... ekeke... tabur oregano n cheese... bakar sampai masak... siapp pizza simple... ni sebelum masuk oben...

Senang jer kan... sape tak suka tuna or seafood, tak dapek den nak nolong... ekekke... selamat jamu mata n mencuba wokey... nak jemput makan, dah clear dah pon... sekian, wassalam...

No comments:

Post a Comment