Pages

Tuesday, August 04, 2009

Projek Men'Cendol' dan Udang Masak Tempoyak ...

Salam...
Ni sementara tgh ada mood nie, baik aku sumbat jer entry... sok lusa taktau rajin ke tak... rini Mr I tak kejer... amik emergency... sebab Irfan sakit gigi... dah berlubang teruk... malam pon asyik nangis jer... tido tak lena... kakak dia pon ngadu... adik asyik mangun n nangis jer... dia nak tido pon tak boleh... so, kena la cepat2 bawak pi dentist kan... kita owg tua sakit gigi pon azab... ni kanak2... tak tau nak cakap la kan... disebabkan Mr Laling tu ada kat umah rini, masak ler nasi... pagi2 kul 7 dah siap2 masuk opis... bekfest, leftover pizza n french toast... Irdina yang nak sangat roti tue... memang feveret dia...

Disebabkan nak keluar pi klinik, siap2 la masak awal2... biasa kalo keluar makan kedai ajer kan... tapi rini cam mood nak makan kedai takder... aku masak simple ajerla... sebab selagi skala penimbang aku tak achieve target setiap minggu, aku memang takkan makan beria... lagipun semalam dah bantai makan pizza cukup2... rini kena kontrol sketla kan...

So, teringatkan udang yang entah bila beli... entah ada rasa udang lagi ke tak? huhuhu... wat masak tempoyak ajer... potong timun memanjang sket... campak sekali dalam kuah tempoyak... hahaha... dah takyah masak sayur... memang pemalas kann... pastu wat daging masak kicap sket... siap... lauk rini... sempoi2 camni pon, Mr I makan tak toleh belakang... ekekke...

Haaa... ni kes dok YM ngan Nani la nie... dok sebut2 bab cendol... adoii, jejes air liur aku nie... huhuhu... biasa aku beli cendol kat mamak jer... kali ni, aku terpaksa memamakkan diri aku wat cendol... Ngeh3... apo jadikk? setelah bertungkus lumus dan mencuba beberapa kali... at last, jadik juga la cendol aku... tadaaa... ada ghupe cendol tak? ke ghupe ulat bulu naik daun? hehhee...

Jom minum cendol... tapi, rasa dia still tak sama cam rasa air cendol mamak tue la kan.. huhuhu.. takpela, janji dapat rase sket2 kan... layannzz...
Kalo pasni menghilang sehari dua, jangan la rindu rinduan ek... tak pi memana... bukan gak pi oliday... ekekke.. just nak setelkan umah ni mana2 yang patut sebelum Ramadhan menjelang... Sekian, Wassalam...

5 comments:

  1. mak aii rjinnyer!

    ~foreva kg cuisine~

    ReplyDelete
  2. huh, jadik jugak cendol ko ni ha. xpe, kalau rasa2 rindu cendol mamak kamunting tu ha, ko view2la foto cendol tu kat FB aku.

    ReplyDelete
  3. buat raptai kemas rumah ye? hehe... tu kita belum buat lagi! lepas 2-3 hari kemas kecah balik, lama² give up :)

    ReplyDelete
  4. Alamak.. air cendol... tempoyak....!!! sedapnye!!!! nak jugak!!!

    ReplyDelete
  5. Afiq: huhuhu... dah nak makan, terpaksala kan...ekekek

    Nani: huhuhu... ghindu cendol tepeng...

    KOG: hahaa... mmg kejap jer... sok lusa abih lah tu cam tongkang pecah balik..

    Ijan: hehhehe... amik la... kang kempunan baby... :)

    ReplyDelete