Pages

Sunday, May 17, 2009

Sushi n Tamago yaki...

Salam...
Demam makanan jepon lom abis... hehehhe.. Irdina dok belek buku resipi jepun tue... sibuk nak makan sushi... entah dia makan ker tak? aritu masa beli dia tak makan pon... ni dok sibuk suruh aku buat plak... bahan2 memang ader... so, aku belasah jerla buat.. tapi lom jadik ensem agie... kena prektis lagi... tapi pas siap, budak tu makan dua ketul jer... abih tu yg berketul2 lagi sapa nak makan? aku jugak ler tue... huhuu... inti dia just letak carrot, timun n telur dadar tu jer... Mr Hubby aku memang tak berapa suke sangat sushi nie.. tapi disebabkan inti dia aku tak letak ikan mentah, taktaula kot dia nak makan plak kann...


Pastu aritu tgk kat youtube wat telur dadar gulung aka tamagoyaki nie... sajer try... tapi aku takder pan empat segi yg khas nak goreng telur nie... just pakai non stick pan biasa tue... pon belum ensem... lapis dia lom cun agi... takper, leh prektis agi...


Nanti sok lusa nak wat okonomiyaki plak... hehhehe... ala2 lempeng gitu... k Hana, Aishah, Ros n Ita yang dok jopun serta Ika Ijah wife si ninja , jgn gelakkan daku yang jakun lagi amatur ini... muahahha...

Sekian, wassalam...

5 comments:

  1. alamak, tengok gambar paratha baru teringat saya ada sepaket paratha segera lom goreng, dah brp zaman dok dlm freezer :| hehe

    ReplyDelete
  2. ala akak...takpe bile lagi nak try...tamagoyaki tu pon dah cun ape...kiteorg kalu sushi mmg tak mkn yg mentah...nama je masuk kedai sushi,tp kompen cari yg dah masak...

    pes miso tu aishah tak pasti akak...biasa kalu nak beli,hubby je yg baca...tp yg aishah ade dgr kwn citer sesetengah kedai guna xtrak babi tuk wat pes tu,ade satu kedai kat jepun nih guna...kari jepun lak setakat kiteorg kat sini tahunya ade 1 jenama je yg boleh mkn...tu pon susah nak order,selalu abis...kalu dpt biasa kiteorg order byk terus... nak aishah belikan ke?

    ReplyDelete
  3. OoooooOOO... makan lagi...aku baca blog ko neh ayu.. asik makan jerk.. tp best gak..ade gak idea cam mane nak masak esok..

    ReplyDelete
  4. salam aymy..lupa pulak kamu ni cikgu..selamat hari guru..hemm..seronok nya makan kat luar bersama family..

    ReplyDelete
  5. Kucing oren:
    ekekke, cepat masak.. nanti expired... huhuhu...tq sudi singgah...

    aishah:
    Takper sha, jgn susah2... nanti akak tgk brand dia, akak kompom ngan sha yer... tp curry tu cap S&B tak salah akak... leh makan ker?

    Bad:
    Wakakak, usha badan aku la bro... ekekke... ghajin ang masak bad... sonang kojo wife ang nanti...

    Kak ina KL...
    tq k ina... jalan2 makan2 mmg best... takyah masak... hehheeh...

    ReplyDelete